Zo krijg je genoeg beweging (tijdens de quarantaine)

Nu we allemaal aan huis gekluisterd zijn, is het enorm belangrijk dat we een beetje in beweging blijven. En dat kan op allemaal leuke(!) manieren. Ik deel er een aantal.

Toen Anna voor de eerste week thuisbleef, gingen we meteen nadenken over een manier om voldoende te bewegen. Ook onze sportschool ging namelijk dicht en we waren net zo goed op weg, dus zonde om deze opgebouwde spierkracht te laten verslappen.

7 manieren om lekker te bewegen tijdens de lockdown

Hieronder deel ik aantal dingen die wij hebben gedaan of die sowieso leuk zijn om te doen.

Dagelijkse (specifieke) oefeningen | Ik deed al twee keer per dag rugoefeningen. Of eigenlijk buik-oefeningen om mijn torso te versterken. Deze doe ik dus nog steeds. Google op core stability en je vindt heel veel oefeningen die je kunt doen. Of misschien wil je juist je benen extra trainen, zoek dan daar wat oefeningen van op, die je elke dag kunt doen. Dan ben je alvast onderweg.

Zet samen een parcours uit door huis en tuin | Dit deden wij in de eerste week en was echt ontzettend leuk om te doen. We hadden een parcours gemaakt dat begon in de tuin met een paar rondjes om de parasol, over een muurtje, push-ups tegen de muur, over een paar obstakels. Daarna wat oefeningen in huis, de trap op, boven wat gewichten en weer naar beneden… en nog een keer… en nog een keer. Het leuke hieraan is dat je dit tegelijk kunt doen en misschien botst je af en toe bijna tegen elkaar aan, maar dat maakt het ook weer grappig 😉

Touwtje springen | Helemaal met dit mooie weer is het leuk om dingen buiten te doen en touwtje springen is een fijne manier om wat cardio oefeningen te doen. En je voelt je meteen weer jong.

Nederland in Beweging! & Zappsport Workout | Je kunt natuurlijk ook gewoon terugvallen op de publieke omroep door mee te doen aan één van deze programma’s. Die eerste is nu heel populair en die tweede heeft mij al flink wat spierpijn opgeleverd! Eigenlijk niet echt een tip dus.

Traplopen | Dit is een hele simpele manier om wat meer beweging te krijgen, gewoon even de trap op en af. Bij vijf keer ben je wel even fit zonder meteen te zweten, bij tien of meer keer ben je kapot.

YouTube video’s | Je kunt natuurlijk ook heel gericht op zoek gaan naar YouTube video’s met workouts. Je kunt zoeken op specifieke dingen om te trainen of een algemener programma. Ook heb je speciaal video’s die je kunt doen met kinderen, van een algemenere workout tot yoga voor kinderen.

Wandelen & fietsen | En, als het niet te druk is, kun je natuurlijk gewoon een stuk gaan wandelen of fietsen. Helemaal nu het zulk mooi weer is, is het heerlijk om er even uit te zijn. Mocht je het huis toch niet willen verlaten, dan kun je ook nog een systeem bouwen, waardoor de achterkant van je fiets wordt opgetild, zodat je een soort hometrainer hebt. Vast ook te vinden op Google.

=OPDRACHT=

Probeer eens één van bovenstaande tips uit en laat weten hoe het bevalt. Ik vind het heerlijk om te sporten, helemaal met dit lekkere weer.

Wat doe jij om een beetje in beweging te blijven? Deel je tips!

Lees ook: MM#01 | Ga lekker de tuin in!
…en: 6 simpele tips voor een gezonder leven


2 reacties op “Zo krijg je genoeg beweging (tijdens de quarantaine)”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.